U okviru mevludske manifestacije „Stazama Poslanika islama“ u utorak 11. oktobra 2022. godine u Gazi Turali-begovoj džamiji održana je tribina „Ders hafiza“.

Ašere na početku proučio je hafiz Mirnes-ef. Spahić, prof. kiraeta u Behram-begovoj medresi, a riječi dobrodošlice uputio je imam Gazi Turali-begove džamije hafiz Merim-ef. Đulović.

Na kraju programa džematlijama se obratio glavni imam MIZ Tuzla hafiz Ahmed-ef. Huskanović.

Predavač na petom po redu susretu bio je hafiz dr. Edin-ef. Peštalić, imam Džamije „Kralj Abdullah“.

Tribini su prisustvovali glavni imam hafiz Ahmed-ef. Huskanović, dr. Sead-ef. Seljubac, tuzlanski imami i džematlije. Predavač hafiz dr. Peštalić je govorio o našem odnosu prema nauci i znanju koji je ogledalo naše prošlosti i budućnosti.

-Znanje je uvijek imalo svoju vrijednost bez obzira na vrijeme, društveno uređenje ili životne prilike. Ljudi koji su ga posjedovali uvijek su imali ono nešto po čemu su se izdvajali, što im je davalo dodatnu vrijednost, ali i pružalo više mogućnosti i prilika za uspjeh u životu. Cilj obrazovanja u savremenom društvu jeste, prije svega, sticanje znanja i vještina koje su u skladu s potrebama poslovanja i podsticanja razvoja kreativnih sposobnosti ljudi. Međutim, nikako se ne smiju zanemariti i humanistički ciljevi obrazovanja, u smislu postizanja vrline, spoznaje moralnih i kulturnih vrijednosti – kazao je hafiz Peštalić.

„Najveća milost, mudrost, nauk, znanje i uputa Allahova ljudima došla je u Kur'anu. A da bi se poruke, znanje i koristi Kur'ana razumjeli čovjek mora znati i vladati naukama koje su proizašle i proizilaze iz Allahovog zakona i uređenja kosmosa. Čovjek ne može biti kvalitetan i koristan vjernik bez znanja, bez nauke, bez obrazovanja…“ – dodao je hafiz Peštalić.

Prvi ders u ciklusu predavanja hafiza održan je u decembru 2019. godine u Gazi Turali-begovoj džamiji. Ovaj program je vid poštivanja onog što je čuveni Gazi Turali-beg zapisao u svojoj vakufnami, da ova džamija bude mjesto gdje će se okupljati hafizi, pa je ova tribina svojevrstan način da se to sprovede u praksu.