Očuvanje mentalnog zdravlja tema seminara za vjeroučitelje s područja Muftiluka tuzlanskog
U Tuzli je danas održan seminar za vjeroučitelje koji su organizirali Uprava za obrazovanje i nauku Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini i Muftijstvo tuzlansko, u saradnji s Pedagoškim zavodom Tuzlanskog kantona.
Na početku seminara vjeroučiteljima se obratio muftija tuzlanski dr. Vahid-ef. Fazlović, naglasivši značaj njihove misije.
– Svako ko shvati svoje poslove, svoju ulogu kao jednu veliku zadaću, on je u misiji. Akademik Dževad Jahić, definirajući misiju u svom rječniku, izdvaja dvije uloge – naučnika i imama, vjeroučitelja. Vaša misija je zadaća od velikog životnog značaja, ne samo individualnog nego i značaja za naš institucionalni rad i djelovanje, kazao je muftija Fazlović.
Muftija je istakao značaj teme ovog seminara. Govoreći o važnosti izučavanja mentalnog zdravlja, podsjetio je na programe koji su u Tuzli razvijani prije trideset godina kako bi se pomaglo ljudima da se mentalno oporave. Posebno je naglasio veliku ulogu američkog učenjaka rahmetli Huseina Arshada, dječijeg psihijatra, koji je često dolazio iz SAD u Bosnu i Hercegovinu kako bi dao svoj doprinos.
– Velika je uloga vjeroučitelja jer vi poznajete vjeru i pripremili ste se, izučavajući nauku, da možete pomoći mladom ljudskom biću kada mu je potrebna pomoć. Možemo mnogo učiniti za dobrobit našega naroda, a da bismo mogli ispuniti ovu časnu misiju moramo dosta raditi na sebi. Hvala Bogu da smo na ovom našem putu na kojem imamo uzore a najveći naš uzor je Muhammed, alejhi selam, kazao je muftija Fazlović.
Prof. dr. Nezir Halilović, voditelj odjela za vjeronauku u Upravi za obrazovanje i nauku Rijaseta, istakao je vrijedan rad svih koji su uključeni u pripremu i realizaciju nastave islamske vjeronauke, te postignuća koja su u vezi sa statusom vjeronauke ostvarena na području Muftiluka tuzlanskog. Kao jedan od izlagača, dr. Halilović je govorio o ulozi i značaju vjeronauke u očuvanju mentalnog zdravlja učenika.
– Najveći izazov koji se dešava u školama je pitanje stresa. Svi vjeroučitelji, svi nastavnici generalno i pogotovo roditelji, znaju koliko su djeca u stresu. Vjeroučitelji su osobe koji imaju zadaću da proizvode doziranu količinu stresa i iskoristite pozitivne strane stresa kako bi djeca mogla učiti, napredovati, razvijati se u zdravom ambijentu, kazao je dr. Halilović.
O “Vjeri i mentalnom zdravlju djece i omladine” izlaganje je imao dr. Enes Svraka, rukovodilac Odjela za mekteb i mlade u Upravi za vjerske poslove Rijaseta.
– Vjera je ta koja značajno doprinosi mentalnom zdravlju ukoliko na pravilan način razumijemo vjerske propise i prakticiramo ih u svome životu. Stoga je vrlo bitno da vjeroučitelji i muallimi kod djece razvijaju pravilan odnos naspram vjerskog života, obreda, ibadeta, i da ih na suptilan način uvode u prakticiranje obreda koji će im itekako pomoći da se mentalno pravilno razvijaju i da preveniraju određene mentalne izazove koji mogu doći, kazao je dr. Svraka.
Prof. dr. emeritus Izet Pajević, subspecijalista kliničke psihijatrije i psihoterapije, govorio je o izazovima za mentalno zdravlje u savremenom dobu.
– Istraživanja nedvojbeno pokazuju da prakticiranje religije pozitivno utiče na mentalno zdravlje. Danas živimo na prelazu između sekularne i postsekularne epohe i njena osnovna karakteristika jeste da se ljudi vraćaju duhovnosti nakon ranijeg perioda kada je duhovnost bila potpuno potisnuta. Jako je važno da se educiramo iz oblasti mentalnog zdravlja jer je mentalno zdravlje i preduvjet da bi neko mogao da prihvati na sebe zaduženja koja od njega traži njegova vjera, kazao je prof. dr. Pajević.
Fokus ovih predavanja bio je na razumijevanju veze između vjere i mentalnog zdravlja djece i mladih, na izazovima s kojima se mladi suočavaju, uključujući stres, anksioznost i depresiju te ulogu vjeroučitelja u ranoj detekciji i preveniranju pomenutih pojava.
Predstavnica Pedagoškog zavoda Tuzlanskog kantona Zumra Šahović, stručna saradnica za obrazovanje, zahvalila se vjeroučiteljima na njihovom radu u odgojno-obrazovnom procesu koji treba da izgradi dobre ljude.
– Seminari imaju svrhu jačanja kompetencija onih koji podučavaju te osnaživanja svih nastavnika pa tako i nastavnika islamske vjeronauke. Vaša uloga, pored podučavanja, je i odgojna. Cilj nam je privući i motivirati dijete, pokazati mu ljepotu tema i sadržaja koje realiziramo. Poučavanje je lijep ali i krajnje odgovoran posao, kazala je Šahović.
Dr. Mensur-ef. Husić, rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje Muftijstva tuzlanskog, istakao je da imami i vjeroučitelji, svojim znanjima, nastavnim umijećima, snagom svojih ličnosti, pomažu mladima da stasaju u ličnosti snažnog karaktera koje će biti u stanju da ispune svoje živone uloge.
– U proteklom periodu mnogo je urađeno na planu očuvanja i unapređenja statusa islamske vjeronauke i naših vjeroučitelja u školama te opremanju kabineta islamske vjeronauke. U osnovnim školama nastavu islamske vjeronauke pohađalo je 35.153 učenika (94,58%), a u srednjim školama 14.004 odnosno 93.08%. Nastavu islamske vjeronauke u osnovnim i srednjim školama izvodilo je 187 vjeroučitelja. Navedeni brojevi su pokazatelj broja porodica čiju podršku imamo, što predsavlja veliku priliku i izazov. Prilike treba iskoristiti kada se ukažu, a izazove savladati, kazao je dr. Husić, te je istakao da prilikom posjeta časovima islamske vjeronauke svjedoči pozitivnim iskustvima i lijepim riječima koje dolaze od rukovodstva škola o vjeronauci i vjeroučiteljima.
Na kraju seminara predstavljen je Magazin za ženu i porodicu „Bosanska Sumejja“ o čemu je govorila urednica Azra Hasanović.
– Sadržaj magazina posebno je usmjeren na porodicu, podizanja zdravih i čestitih novih generacija, te stoga važno mjesto u našem Magazinu zauizimaju teme koje mogu biti izvrsna potpora roditeljima, ali i prosvjetnim radnicima, teme koje se bave odgojem, psihologijom, radom na sebi ali i književnošću, historijom, popularno-naučnim i socijalnim fenomenima, kazala je Hasanović.
Očuvanje mentalnog zdravlja tema seminara za vjeroučitelje s područja Muftiluka tuzlanskog