U mjesecu februaru JU Specijalna biblioteka „Behram-beg“ u Tuzli je postala bogatija za značajni rukopis mushafa, kojeg je 1953. godine u Zeničkom zatvoru prepisao Omer-ef. Okanović, imam iz Poljica kod Lukavca i dugodišnji tešanjski glavni imam. Slobodoumna bošnjačka inteligencija, među kojima je bio i Omer-ef. Okanović, nije klonula duhom u komunističkim kazamatima.

Iz mushafa veoma malog formata, Derviš-ef. Spahić, Omer-ef. Okanović i Mustafa-ef. Mujagić su 1953. godine prepisali cijeli Kur'an. Prijepis su pregledali i vokalizirali (hareketleisali): hfz. Mahmut-ef. Traljić, hfz. Abdulah-ef. Budimlija i hfz. Hamid-ef. Muftić. Doskora, mnogi su mislili da je dotični prijepis Kur'ana zagubljen. No, dr. Mustafa Hasani i dr. Sead Seljubac su saznali za sudbinu jednog dijela, tačnije jedne trećine koju je prepisao Omer-ef. Okanović, a vokalizirao hfz. Abdulah-ef. Budimlija. Naime, Okanovićev prijepis je, po njegovom izlasku iz zatvora 1957. godine, ostao kod dr. Omera Nakičevića, koji je robijao u ćeliji zajedno sa njim. Kad je Nakičević izašao iz zatvora 1959. godine, prijepis nije uručio Okanoviću.

Decenijama kasnije, iza preseljenja Omer-ef. Okanovića na ahiret, dr. Nakičević se 26. aprila 2015. godine vraćao u Sarajevo sa jedne hafiske dove u Srebreniku. Prolazeći kroz Živinice sa dr. Mustafom Hasanijem i još nekim profesorima Fakulteta islamskih nauka u Sarajevu, doktor Nakičević se sjetio da ima obavezu uručiti jedan emanet porodici Okanović iz Poljica. Hasani je povezao Nakičevića sa Zijad-ef. Okanovićem, sarajevskim vjeroučiteljem i Omer-efendijim bratićem. Emanet je bio upravo spomenuti mushaf, koji je na taj način vraćen porodici Okanović. Mushaf je bio kod Zijad-ef. Okanovića do 2022. godine, kada ga je preuzeo dr. Sead Seljubac, budući da je tada pisao rad o hafizu Abdulahu-ef. Budimliji. Po završetku istraživanja, Sead-efendija je 2023. godine mushaf vratio Zijad-ef. Okanoviću, Omer-efendijinom bratiću.

Mi smo stupili u kontakt sa Zijad-efendijom početkom 2025. godine, kako bismo ovo svjedočanstvo nesalomljivog slobodarskog duha bosanskih imama priključili Biblioteci Omer-ef. Okanovića, koja se već čuva u Behram-begovoj biblioteci. Zijad-efendije je u svoje ime, kao i u ime cijele porodice Okanović, srdačno pristao da nam pokloni dotični rukopis od historijskog značaja. Mushaf je odmah izložen u okviru izložbe „Stare i rijetke knjige iz Biblioteke Omer-ef. Okanovića“, koja je upriličena na Filozofskom fakultetu Tuzlanskog univerziteta povodom Međunarodnog dana maternjeg jezika, tačnije na manifestaciji i svečanom otvorenju izložbe 21. februara 2025. godine. Znakovito je spomenuti kako Biblioteka „Behram-beg“ čuva i Legat dr. Omera Nakičevića.

Prijepis je fino ukoričen u jednu knjižicu, tačnije notes džepnog formata, dimenzija 15×10 cm, što je 10 puta veće od mushafa iz kojeg je prepisivan. Uvezan je u tvrdi povez. Prijepis je razgovjetan. Na jednoj stranici je 12, 13 ili 14 redova. Mushaf ima 220 stranica. Prepisivan je po „sahifama“ (kur'anskim stranicama). Sadrži malo više od trećine Kur'ana, odnosno od početka Kur'ana i sure El-Fatiha do 5. ajeta sure Hud (tj. 221 od 604 stranice u većini današnjih mushafa, što je oko 36,5%). Stranice su sa veoma malim marginama od 7 mm. Tekst je pisan crnom tintom. Poslije su, grafitnom olovkom, uneseni brojevi ajeta na početku stranica, budući da nisu označeni brojevima unutar teksta, već samo tačkom u kružnici. Međutim, brojevi ajeta su uneseni samo do početka sure El-A'raf, tačnije do 150. stranice. Naziv svake sure je zaokružen na njenom početku. Na vrhu desnih stranica su nazivi sura, a na lijevima su brojevi džuza. Na dnu svake desne strane je unesena riječ kojom započinje sljedeća lijeva strana.

(Jusuf Džafić, „Zenički” mushaf otrgnut od zaborava, Preporod, br. 5/1279, str. 42.)