Svakog petka od kraja marta do kraja oktobra, na šehidskom mezarju u Potočarima okupljaju se vjernici iz cijele Bosne i Hercegovine i zajedno s džematlijama iz Srebrenice i Podrinja prisustvuju džuma-namazu. O protokolu obavljanja džume na ovome mjestu brinu Medžlis Islamske zajednice Srebrenica i Muftijstvo tuzlansko.
Muftija sarajevski dr. Nedžad-ef. Grabus u petak, 9. maja 2025. godine održao je hutbu na musalli šehitluka u Potočarima u kojoj je, podsjećajući na obilježavanje Dana pobjede nad fašizmom, poručio da je borba protiv zla, zločina, mržnje, vjerske netrpeljivosti i segregacija konstantni izazov i obaveza svake generacije ljudskog roda.
– Prije osamdeset godina okončan je Drugi svjetski rat i svijet je tvrdio da je fašizam poražen. Šehitluci i mezarja u Potočarima i širom Bosne i Hercegovine nas opominju i podsjećaju da počinioci genocida i zločina ne poštuju ni Božije zakone ni konvencije o zabrani ubijanja nevinih osoba – kazao je muftija Grabus.
Naglasio je da u promišljanju o važnim životnim pitanjima tragamo za odgovorima i nastojimo pronaći inspiraciju u uputama koje je Allah, dž. š., objavio u Kur’anu i Muhammed, a. s., objasnio svojim načinom života ili dao verbalna uputstva ashabima.
– Biti mu’min, vjernik, znači imati povjerenje u Allaha, dž. š., vjerovati Njega i vjerovati Njemu. Kur’anski govor o istini, pravdi, pravičnosti, dobročinstvu, ljudskim odnosima, zapravo, govori o ljudskim pravima i hakovima jednih prema drugima. Moto našeg pogleda na život sažet je u ajetu koji učimo svakog petka: Allah naređuje pravednost, dobročinstvo i darivanje bližnjima, a zabranjuje razvrat, nevaljalštine i nasilje, savjetuje vas kako bi se prisjećali (En-Nahl, 90). Ljudski hakovi i međusobni harmonični odnosi su temelj snažne zajednice. U bilo kojem poslu koji obavljamo, a tiče se šireg kruga ljudi, važno je da imamo na umu najprije odgovornost pred Allahom, dž. š., a onda i dunjalučku odgovornost za preuzete obaveze – kazao je muftija.
Naši pogledi na život i vrijednosni sistem zasnovani su na prihvatanju različitosti, činjenju dobra, pozivanju na dobro, jasnom i glasnom upozoravanju da zlo ne smije biti hvaljeno i veličano.
– Svijet je i danas pun različitih primjera arogancije utemeljene na nacionalističkom, ideološkom, rasnom ili ‘nekom drugom jednako bijednom pokušaju’ uspostavljanja superiornosti u odnosu na druge ljude ili nastojanju da se zlodjela i zločini predstavljaju kao čin hrabrosti ili ponosa. Mi se ugledamo na Muhammedov, a. s., poslanički i ljudski primjer povratka u Mekku, u miru, s hiljadama svojih sljedbenika. Muhammed, a. s., je donosilac mira svim svjetovima, svim narodima različitih jezika i boja kože i poštivanja ljudi i ljudskih života – kazao je u hutbi muftija Grabus.
U zaključnom dijelu naglasio je da je u islamskom pogledu na svijet, čovjek dužan izvršavati i vršiti svoju dunjalučku misiju i zadaću jer nam Allah, dž. š., kaže: I time što ti je Bog dao bori se za onaj svijet, ali ne zaboravi svoje sljedovanje na ovom svijetu, i čini dobročinstvo onako kako ga je Bog učinio tebi, i nemoj činiti nered po zemlji, zaista Allah ne voli one koji nered čine (Kasas, 71).