Dvadesetog dana ramazana, osme godine po Hidžri, 630. godine po rođenju Isaa, a. s., Muhammed, a. s., s vjernim sjedbenicima – ashabima, pobjedonosno se vratio u rodnu Mekku.

Oslobođenje Mekke najčešće se naziva Fethul Ekber, najvećom i najjasnijom pobjedom tevhida. Nakon oslobođenja Mekke, grada u kojem su Ibrahim, a. s., i njegov sin Ismail, a. s., podigli časni hram Kabu, ovom blagoslovljenom gradu, u kojem je započela objava Kur'ana i u kojem je rođen Muhammed, a. s., vraćen je drevni status središta tevhida, stjecišta istine, kuće mira, sigurnosti i slobode.

Oslobođanje Mekke jedan je od najznačajnijih događaja za cijelu muslimansku povijest i ono nema samo vojno-politički, već i moralno-etički i vjerski značaj. Oslobođenjem Mekke, nisu samo okončane vojne aktivnosti protiv mekanskih idolopoklonika nego su stvorene pretpostavke za efikasno suprotstavljanje svjetskim velesilama, Bizantiji i Perziji, ali i privedene kraju aktivnosti na izgradnji duhovno i moralno jakog muslimanskog društva i države.

Rušenjem kipova oko Kabe, Muhammed, a. s., vraća Kabu njezinoj prvotnoj, primordijalnoj namjeni i svrsi da svjedoči i ukazuje na Allahovu jedinost, ali istovremeno oslobađa čovjeka od idolopoklonstva, od ponižavajućeg obožavanja i klanjanja bilo čemu ili bilo kome stvorenom.

Bilalovo učenje ezana, također, proklamira Allahovu jedinost, pokornost i predanost Božijeg Poslanika, s. a. v. s., svome Gospodaru, ali i slobodu i ravnopravnost među ljudima, jer jučerašnji rob, kojem nisu davali ni pravo na život, obznanjuje najviše istine vjere i time usmjerava ponašanje drugih.

Deset hiljada ashaba slijedilo je poslanika Muhammeda, a. s., u ovom jedinstvenom i neponovljivom vojnom pohodu. Vođa idolopoklonika Ebu Sufjan bio je zarobljen u izviđanju, sa svoja dva pratioca. Poslije izgovaranja šehadeta i primanja islama, vratio se u Mekku i obratio se Mekelijama riječima: “O družino moja, danas se nikako ne možete suprotstaviti Muhammedu i njegovoj vojsci. Svi oni koje uzmem pod svoju zaštitu u moju kuću, koji se sklone u harem Kabe i koji ostanu u svojim kućama – bit će sigurni.”

Muhammed, a. s., je sa svojom vojskom ušao u Mekku sa sve četiri strane grada. Zloglasna Hinda obratila se svome mužu Ebu Sufjanu: “Evo, Muhammed održa svoje obećanje”, a Ebu Sufjan joj je na to odgovorio: “Muhammed ne osvaja kapije i avlije, već ljudska srca i duše”.

Kada je Božiji poslanik došao do Kabe, učio je obilazeći oko nje sedam puta suru Feth. Nakon otvaranja Kabe, Muhammed, a. s., je naredio da se lažna božanstva od kamena i kipova unište. Nakon toga je proučio šehadet i obratio se Kurejšijama riječima: “Idite, svi ste slobodni”.

Poslije oslobođenja Mekke i njenog čišćenja od idola, mekanski idoli više nisu božanstva nego spomenici i svjedočanstva ljudskog primitivizma i siromaštva, iznutra, i barbarizma i bezumlja, izvana. To Brodel jasno izražava: “Poslije Muhammedove misije, nikada i niko se više nije uspio nametnuti ljudima za božanstvo”.

Po Takvimu Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, Fethu-Mekke pada sutra – u četvrtak, 20. marta 2025. godine, saopćila je Uprava za vjerske poslove Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Herecgovini.

(Preporod.info)