Večeras će muslimani obilježiti blagoslovljenu noć Lejletu-l-Berat. Iako će zbog epidemioloških uvjeta okupljanje u džamijama biti znatno reducirano, vjernici će ovu noć kod kuća provesti u ibadetima kako bi iskoristili blagodati koje Lejletu-l-berat donosi.
Ova noć ujedno je i vijesnik blagoslovljenog mjeseca ramazana, a, sada je već izvjesno, da ćemo i ovaj ramazan dočekati u drugačim okolnostima od uobičajenih.
– Slično kao i u prethodnoj godini ramazan očekujemo, iz naše ljudske perspektive, u vanrednim okolnostima. Pandemija još traje, na snazi su restriktivne mjere, veliki broj ljudi živi u strahu i neizvjesnosti. Međutim, u Božijoj perspektivi sve ima svoj smisao, mudrost, tačno određenu mjeru i rok trajanja, kao što nijedna pojava nije lišena Njegove milosti i providnosti jer “Moja milost obuhvata svaku stvar” i “zaista je uz svaku muku last”. Prema tome, svaka kriza i izazov jeste prilika da potvrdimo svoje vjerovanje i pokornost Gospodaru svih svjetova i zadobijemo Njegovo zadovoljstvo – kaže za Preporod.info hafiz dr. Edin Dedić, profesor kiraeta u Behram-begovoj medresi u Tuzli.
Hafiz Dedić ističe da je mjesec ša'ban, prema riječima Poslanika, s.a.v.s., mjesec u kojem se djela uzdižu Gospodaru svjetova, kao što se uzdižu svakog četvrtka u sedmici.
Ša'ban je mjesec u kojem se vrši godišnji obračun, završava se jedan period i otvara novi. Lejletu-l-berat kao vrhunac ovog mjeseca je prilika da izvršimo obračun sa sobom, preispitamo svoje stanje i obavimo posljednje priprema za doček mjeseca ramazana.
Ova noć je poznata i pod nazivima Noć dove te Noć uslišavanja molbi. Dova nam je potrebna u svakom trenutku našeg života, govori hafiz Dedić, jer je naša ovisnost o Allahu (fakr) i potreba za Njim temeljna odrednica našeg bića.
– Duboka spoznaja ove istine i njeno iskazivanje jeste suština dove odnosno ibadeta. Učiti dove i upućivati molitve Uzvišenom znači, prije svega, svjedočiti svoju ovisnost o Njemu i “da nema snage ni moći osim kod Allaha, Uzvišenog i Veličanstvenog”. Shodno tome, dova/molitva mora uključiti čitavo naše biće, razum i srce, misli i osjećanja, riječi mora pratiti duhovno stanje/hal. Na kraju, dova se mora potvrditi i ovjeriti našim djelima. Ukoliko želimo da nas Allah spomene, spomenimo mi Njega, i ukoliko želimo da nam se odazove, odazovimo se mi Njemu. Svaka noć, naročito njena posljednja trećina, je vrijeme uslišanja molbi, a blagoslovljene i odabrane noći u islamskoj tradici su prilike u kojima se “uklanjaju zastori” pa Božija milost i dobrota bivaju “pristupačnije” – ističe hafiz Dedić.
Pored gore nabrojanih imena ove blagoslovljene noći, ona je poznata i kao Noć oprosta. S obzirom na milost Allahovu i Njegov oprost pitali smo hafiza koliko mi sami trebamo biti spremni oprostiti jedni drugima.
– Jedno od Njegovih svojstava i imena čije tragove voli da vidi kod Svojih stvorenja jeste praštanje, naročito prema onima kojima se možemo osvetiti i uzvratiti na učinjenu nepravdu, jer je i Uzvišeni Allah “‘afuvven kadira”, Onaj koji prašta, a Moćan je da kazni. Koliko je ovo svojstvo ukorijenjeno u našem karakteru i ponašanju toliko smo bliže Allahu i Njegovom praštanju. Upravo se u predajama o vrijednosti ove noći spominje da Allah u njoj neće oprostiti osobi koja u svom srcu nosi zlobu i mržnju (mušahin) prema drugima i koja nije spremna oprostiti. Zbog toga su se naši časni prethodnici iz prvih generacija islama za ovu noć pripremali uklanjanjem zlobe iz srca te praštanjem i traženjem oprosta/halala od drugih – kaže na kraju razgovora za Preporod.info hafiz Edin Dedić.
(A.D./Preporod.info)